loading...
انجمن علمی دانشگاه صائب ابهر
بازدید : 515 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)

طراحی تیرچه کرومیت به روش تنش مجاز (ASD)

در این فایل شما با مراحل طرح یک اتصال گیردار جوشی در قاب خمشی با شکل پذیری متوسط بر طبق ضوابط مبحث دهم از مقررات ملی آشنا می­شوید . در مواردی که مبحث دهم از مقررات ملی ضابطه ای ارائه نکرده است از آیین نامه های معتبر دنیا (به عنوان نمونه AISC ) استفاده شده است.

فرمت:XL

حجم:260KB

طراحی تیرچه کرومیت

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید …

منبع:مرجع مهندسی عمران

بازدید : 597 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)

ساخت سازه های فولادی نورد سرد

دانلود رایگان پاورپوینت مفاهیم ساخت سازه های فولادی نورد سرد(LSF) ؛ شامل : معرفی جنبه های مختلف مربوط به ساخت و نصب سازه های فولادی نورد سرد؛ قابل استفاده برای: مهندسان آرشیتکت، عمران و مجریان LSF.

 فرمت:Power Point

حجم فایل:2.7MB

نورد سرد

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید …

منبع:مرجع مهندسی عمران
بازدید : 355 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)

مقاومت در برابر خوردگی بتن

در این مقاله تأثیر افزایش دمای اولیه بر نفوذ یون کلر و ریز ساختار بتن های حاوی میکرو سیلیس بررسی شده است. برای این منظور دو طرح اختلاط بتن معمولی و بتن حاوی میکروسیلیس در سه دمای ساخت ۲۰و۳۰ و ۴۰ درجه سانتی گراد مطالعه شده اند.تمامی نمونه ها با نسبت آب به سیمان ثابت ۴۵% وعیار ۴۰۰kg/m3 در اسلامپ ثابت ساخته شده و آزمایش مقاومت الکتریکی، پتانسیل الکتریکی و نفوذ یون کلر روی نمونه ها انجام شده است. مقاله تهیه شده نتیجه تلاش آقایان  گرشاسب خزائنی ، مصطفی خانزادی و علی فصحتی است.

فرمتPDF

حجم:2.40MB

خوردگی

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید...

بازدید : 436 شنبه 07 بهمن 1391 نظرات (0)

دلیل تخریب روسازی جاده ها

تخریب با بیان ساده عریان شدن، شکست پیوند چسبندگی بین سطح مصالح سنگی و قیر می‌باشد. معمولاً عریان شدن از زیر لایه آسفالتی شروع می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کند تا ساختمان روسازی ضعیف شود. زیرا با ترافیک ترکها ظاهر می‌شوند و در مراحل پیشرفته روسازی شروع به خرد شدن می‌کند و عامل اصلی آن آب است.

روسازی جاده
مکانیزم عمل به این ترتیب است که آب بین لایه نازک قیر و سطح مصالح سنگی دست می‌یابد و از آنجایی که سطح مصالح سنگی جاذبه بیشتری نسبت به آب دارند تا به قیر، پیوند چسبندگی شکسته می‌شود.
اتصال قیر و سنگدانه‌ها با نیروی جاذبه بین مولکولهای غیرمشابه که آنها را محکم به هم می‌چسباند حاصل می‌شود. چسبیدن یک ماده به ماده دیگر پدیده‌ای سطحی است. چسبندگی به تماس نزدیک دو ماده و جاذبه دو طرفه سطوح آن بستگی دارد.

لطفأ ادامه مطلب را ببینید…

بازدید : 503 چهارشنبه 27 دی 1391 نظرات (0)

استفاده مناسب از فضای بام

بام های سبز، باغ هایی که به جای سطح زمین در پشت بام خانه ها ساخته می شوند، امروزه در بیشتر شهرهای پیشرفته و پرجمعیت دنیا که به علت افزایش ساخت و ساز و کاهش سطح زمین با کمبود فضا مواجه می شوند، جایگزین فضای سبز شهری یا همان پارک ها شده اند …

بام سبز

لطفأ ادامه مطلب را ببینید…

بازدید : 386 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (1)

خانه هایی که با فصل ها تغییر می کنند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ همواره خانه هایی که برای آب و هوای سرد ساخته می شوند طوری طراحی شده که بسیار گرم می مانند، خانه های آب و هوای گرم با معماری ساخته شده که امکان وزدن باد در آن وجود داشته باشد و ساکنان آن خنک شوند. اگرچه تاکنون ترکیب این دو معماری بایکدیگر دشوار بوده است.
اما طرح این دو معمار بریتانیایی نه تنها ترکیب این دو نوع معماری است بلکه آنها این خانه اوریگامی را به نوعی ساخته اند که برای دنبال کردن مسیر خورشید تغییر جهت می دهد.

  لطفا ادامه مطلب را ببینید … 

بازدید : 597 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

خانه هوشمند

خانه‌ های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMS مورد توجه واقع شده‌اند. خانه‌ های هوشمند باهدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند.امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌های بزرگ بکار گرفته‌می‌شود از قبیل …

لطفأ ادامه مطلب را ببینید …

بازدید : 437 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

فرودگاهی بر فراز یک دره هفتاد متری

فرودگاه بین‌المللی مادیرا در پرتغال یکی از عجیب‌ترین فرودگاه‌های دنیاست .این فرودگاه جالب در سال ۱۹۶۴ با دو باند ۱۶۰۰ متری افتتاح شد. علوم مهندسی آنقدر پیشرفت کرده‌اند که …

لطفا ادامه مطلب را ببینید …

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 3,183
  • بازدید کلی : 141,677
  • کدهای اختصاصی
    قفس دانلود فیلم